Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 10 mars 2008

Så var den dan över...i teorin

Ja, för även om det fortfarande finns timmar kvar på denna måndag, känns det som att jag är klar. Slut är ett annat ord. Geggamojja är ett tredje.
Studio City och truminspelning idag, var det. Upp halv åtta, buss in och köpa sedvanliga pajen med Loka på Ica. Sedan upptäcker man att korten inte fungerar. Inte förräns kvart i tio är detta åtegärdat. Då har patrik redan kommit, med sin fina cymbalväska. Vi riggar upp, jag kör igång en sesson och vi checkar lite. När vi sedan övar låten för att patrik ska känna igen den, tycker Roland att det låter lite fattigt. Tack till Roland - lite fasvändning och omplacering av mikar räcker långt!
När tagningarna sätter igång visar det sig att det är krångligt att spela en låt man inte kan riktigt - särskilt när man ska titta på noter och sätta förskrivna fill samtidigt som det helst ska vara tajt. Men patrik gjorde en hedervärd insats och till slut hade vi en del hyfsade tagningar som kunde bli ok med lite klippning. Vi inhämtade belöning på City Kebab, ett olagligt ställe.
När inspelningsrummet lite senare blev ledigt igen, satte jag mig och spelade igenom låten på trummor, för första gången. Kanske inte riktigt, eftersom jag haft allt i huvudet... Eftersom mikarna satt kvar bestämde jag mig för att försöka. Efter fyra tagningar hade vi låten! Saken är nog klar - jag är rocktrummis och patrik är jazztrummis! Och den av oss som har lättast att spela noter jag skrivit är jag. Logiskt. Så nu har jag trummorna i alla fall, med alla fillen exakt så som jag tänkt mig! Lite klippande blir det, men förhoppningsvis tillräckligt tajt att ingen tänker på att jag inte ÄR trummis...
Denna gången stack jag faktiskt inte hem sådär, utan stannade kvar och hjälpte till! Jag hjälpte Olle att spela in gitarr, och var med när Anton T lade sång. Jag lyckades även komma med ett förslag på puk-fill som egentligen inte passade in i Antons låt, men som blev rätt coolt när Anton fick klart för sig hur han skulle kunna utnyttja det. Så fick jag spela lite trummor till!
Stack hem vid fem, tog ettan till Teleborg C, handlade på Ica och gick förbi Niklas för att lämna trum-samplingar på vägen hem. Naturligtvis hade Emil också handlat... Jaja.
Christina, vi ska se om det finns lite energi över här i lägenheten att sätta igång med din bakgrund! Det ska vi försöka se till...
pussar och kramar och sånt
herr slut

Inga kommentarer: