Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 25 februari 2008

En Hel Helg, pt. 2: Motordygnet

Så ska vi se om jag skrapat ihop energi att få ur mig en del till av mitt äventyr... Huvudet värker lite, men det får det vara värt när kommentarerna sedan haglar in.
Motordygnet
Alltså är vi på väg hem från Vetlanda efter spelningen med Löwemo Band. Stormen är över och klockan är lördag. På långt håll ser vi en stillastående bil. Kristna som vi är stannar vi för att checka läget. En mörkhyad kille förklarar, med viss accent, att han fått punktering och kommit på att han saknar ett fälgkors. Det är väldigt dålig täckning och det sitter kids i bilen. Eftersom det var Jonatans bil vi åkte i, kände vi att vi kanske skulle försöka få tag i honom först för att höra om det över huvud taget finns något fälgkors innan vi slänger ut all packning och alla instrument... 
Under tiden stannar ännu en bil lite längre bort, och jag springer bort för att kolla om de kan hjälpa oss. Lite paff blev jag när jag insåg att det ju var andra halvan av bandet som satt där!! Borta vid vår bil hade packningen åkt ur och fälgkorset hittats, men naturligtvis var det fel storlek. Tjejerna i andra bilen hittade snart deras, och åkte iväg med löfte om att få tillbaka det följande dag då några skulle träffas igen.
Det som sedan inträffade såg jag inte personligen, men tydligen så hade vår oturliga vän haft lite bråttom att få loss hjulet, och när skruvarna inte ville lossna så hoppade han på fälgkorset. Så att det gick sönder! Way to go, liksom!! Nu var det visserligen någon plasttjosan, men de andra killarna sa att han inte hissat upp bilen tillräckligt eller nåt. I alla fall så fick vi numret till hans bror och lovade att ringa när vi fick bättre täckning inåt Jönköping. Detta gjorde vi, och lyckligtvis sa brorsan att han skulle ge sig iväg och hämta honom. Slutet gott, hoppas vi! Jag kom hem och sov gott.
Följande dag var fullbokad med inövning av Liquid Jams nya dansprogram inför våren och sommaren. Simon hade fixat en lokal på Gräshagen där vi stängde in oss och dansade framför speglar. Man märkte att det var alltför längesedan man hade gympa... Dålig luft och hunger gjorde det ännu svårare. Men vi fick faktiskt hälften gjort! Till slut vek sig alla och hängde bara ett tag, innan Andy drog hem för viktigare saker, och jag, Simon och Niklas tänkte ta en välförtjänt burger på MAX. 
Då kommer bil-problem no.2. Simon har glömt ljuset på under hela dagen och har ingen kräm kvar i batteriet! Men vi tog oss i kragen, blockerade den lilla gatan han stod på och körde med startkablar! Manligt! Efter det gick allt bra och vi anlände trötta och sugna till restaurangen. Jag slog till med en extra cheese och ångrade inte en sekund av det! NJUTNING!!
Den tredje och sista delen, genomklappningen, kommer senare.
krrrram

Inga kommentarer: