Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

onsdag 6 februari 2008

jahapp

hej blogg
idag orkar jag inte klicka, bara skriva. vädret är trist men saker går framåt ändå. vi hade föreläsning från nio till tre idag. en kille som heter dan bornemark snackade om att komponera låtar och hitta ljud från oväntade prylar och ha med i kompositioner. just detta fick vi i uppgift, att sampla (spela in) en grej och sedan göra en låt av det. t.ex. en tändsticksask, som just nu samplas här i lägenheten. låter kanske konstigt, men med ljudverktyg kan man göra vad som helst nuförtiden.
jag tror jag tar pringles. det är ju gott också, så kan jag äta upp det när jag är färdig. förmodligen samplar jag i studio city imorgon, då är det ju även smidigt att jag bara kan gå och köpa en burk pringles. sourcream & onion får det bli, för det sa jag på lektionen. blir massa häftiga saker, folk tog bl.a. toalettstol, smoothie-mixer, hund, flickvän, dator, bok, fisk... kan bli skoj. vi har två veckor på oss, men lika bra att börja direkt.
dan hade gjort barnskivor tillsammans med sin mamma gullan, som bl.a. skrivit sudda bort din sura min, är du vaken lars och andra klassiker. han berättade om inspelningar, komponering och skivproduktion, jätteintressant! han var riktigt duktig och rätt rolig. fast han svor. det är tydligen inget hinder för att göra barnmusik, alltså.
sedan spelade jag in bas på min låt i gm. det är därför jag inte orkar klicka eller flytta händerna särskilt mycket, jag är helt mör... öm också. men förhoppningsvis börjar det bli en låt snart. imorgon är det plug-in-genomgång i studio a, sedan lunchar jag på stan för att sedan mixa i studio b. och sampla, om jag hinner. men det bör jag göra. man vill ju ha tid att komma på någon mer grej att sampla om chips inte duger.
min låt kommer nog heta "once you make pop, you can't stop".

det var inte många gånger jag använde shift i det här inlägget! typ fem. 
hoppas alla mina fina vänner och familj har det bra. om inte, be gud om hjälp. det gör jag, och han är väldigt snäll. stor kram till dig, pappa gud! du förtjänar så mycket mer ära och cred än jag ger dig... nu kör vi på nytt, så ska jag skärpa mig.
peace, john out

Inga kommentarer: