Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

lördag 2 februari 2008

Växjö med Vädret

Jag säger då det. Växjö har det konstigaste vädret ever. Kolla bara min bilddagbok för idag (akeq8.bilddagboken.se). En underbart solig morgon, med trevlig datorkonversation med Geodesi-Karin i Lund (och lite med Tobbe och Andreas, också strandade i Lund). Gjorde lite småsaker hit och dit, och tittar än en gång ut för att ta in lite solenergi - då är det snöstorm! Det blåser som sjutton och virvlar snö så det står härliga till! Solskenet reducerat till något konstigt, disigt ljus överallt. Efter en kvart är det vår igen. Jag säger då det.
Annars har man inte gjort så mycket idag. Vaknat gott, sovit gott. Gjort saker från min whiteboard (alltså duktiga saker som behövs göras). Spelat lite dator. Lagat tortellini, låter flott, var lättare än makaroner och falukorv (här är ju köttet i pastan liksom, det går ju fortare). Emil är ju då och sjunger med Frank Ådahl. Han hade liksom inget bättre för sig. Jag satt och undrade när det var slut, för tydligen skulle lite folk komma hit och jag undrade om jag hade tid att dra till studion och klippa trum-inspelningarna från i fredags. Då läste jag Jeanine's blogg, där det stod klart och tydligt: 19.30 ska jag och lyssna på Frank Ådahl och gospelkören. Då så! Tack, Jeanine, nu har jag koll.
Just det, kanske ska berätta vad jag gjort sedan senaste inlägget. Lite dåligt av mig att inte blogga mer regelbundet. Också lite dåligt av folk att inte kommentera mer regelbundet. :P
Torsdag
Fick ny uppgift: sampla trummor. Tidskrävande och endast medelkul enligt mig. Men ska bli lärorikt. Sen övning med Kontakt-bandet.
Fredag
Spela in trummor i GM på "A Print", låten jag knåpar på på min fritid. Marcus från klassen var schysst nog att ställa upp som lite tekniker. När vi väl fick igång ADAT-interfacet, eller rättare sagt Tobbe fick igång det, hade vi roligt som få! Ni som undrar vad problemet var, så berodde det på att det var det billigaste Alesis-interfacet, och det klarade inte 96 kHz som min session var i... Vi riggade, jag övade lite, sen blev det en hel massa tagningar. Till slut blev jag sådär sladdrig i benen så att inget blir tajt. Men med lite klipp på väl valda ställen kommer det låta fräckt! Bilder finns på min bd. 
På kvällen var det alltså dags för Kontakt. Vi drog dit och hjälpte till med ljudet (som trots vår hjälp tog en del tid innan det var up'n'running) lite tidigare. Körde igenom några låtar och hoppades sedan på att vi skulle minnas det mesta, och att Gud skulle fixa resten. Efter lekar i åldersgrupper (ja, jag smet, men jag är inte längre en lek-person!) började mötet, något försenat. Temat var "Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter", och Erik gjorde tillsammans med Efraim och Ida en KLOCKREN imitation av Magnus, Eva och Brasse, när de kör "En Ska Bort". Jag skrattade något oerhört! De var guld. Sen körde jag och Anna ett stycke, som början på det seriösa. Gick MYCKET bra.
Sedan predikan och efter det vårt lovsångspass. Allt gick jättebra, särskilt med tanke på inte alltför många förberedelsetillfällen! Jag kände även att jag kunde koppla bort publiken ibland, och lovsjunga själv med mitt spel. Jag fick även sitta och fortsätta spela när vi hade kört alla våra sånger, och med den flygeln tackar man inte nej! (en yamaha med asbra respons) Jag hade suttit mycket längre om inte hungern satt stopp. Jättekul att få så fina kommentarer på sitt spel efteråt, jag kunde njuta även av det för en gångs skull!
På tal om hungrig - dags för enmannakvällsmat. Något snabbt, för jag känner nästan lite lust att sätta mig i studion.
Hejdå!

2 kommentarer:

jeanine sa...

Härligt att man kan hjälpa till då och då (:

Karin Ireståhl sa...

geodesi-karin. HAHA! den kursen är som tur är över och förbi. Nu jobbar jag mer med fastighetsinformationsteknik och Java-programmering! :)