Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

fredag 22 februari 2008

Tjena

Här lyssnas det på A.C.T. och undras hur dagen kommer bli. Jag ska spela i Vetlanda ikväll. Det vet jag, vad jag däremot inte vet är när, var, när vi ska börja öva (för det har vi inte gjort någon gång), vilka låtar jag ska öva igenom här hemma och om vi kommer få betalt. Men det blir säkert bra. Kul med lite spänning...eller? Kanske inte. 
Förresten kom jag på en gammal låt till som jag glömt bort. SURT. Däremot minns jag att jag har text och ackord nedskrivna någonstans, men självklart hittar jag inte papperet. Förmodligen hemma i Barnarp. Det knepiga är ju att det var någon cool grej jag kommit på som tema, som nog inte står nedskrivet. Vers-ackorden minns jag, och på refrängen både text, melodi och ackord... Men vad hjälper det när den där ascoola takt-grejen är borta?! 
MEN SOLEN SKINER!!!

Just det, Frank Ådahl föreläste igår. Intressant var det, rolig var han. Fast lite för pushig för en så trött och omotiverad klass (med undantag för några). Kul att oskarshamns-folket kom och var med. Förmiddagen var teoretisk, han berättade om sin skola ("Musikmakarna" i Örnsköldsvik), om musikbranschen och lite om riktlinjer för en bra hit. På eftermiddagen delades vi upp i grupper och analyserade varsin nutida hit-låt, bara för att inse att dessa bröt helt mot reglerna vi fått lära oss! Alltså är inget rätt eller fel...som vanligt. 

Däremot blir man HELT FRUKTANSVÄRT ARG när folk skäller, klagar och klankar ner HELT OKONSEKVENT, som att man inte gör något rätt. Antingen är man för pratig och ska hålla käften för att man stör de som verkligen koncentrerar sig och skit. När man en annan gång försöker vara på och lära sig och testa själv det man fått lära sig, då är man jobbig och överambitiös! SKETNA IDIOT.

Så, då var det ur världen. Himla idiot, fortfarande, men nu åker jag hem. Skönt på ett sätt.

Lönebeskedet kom igår! Sweet 4700. Tyvärr försvinner ju en del direkt... Men det blir nog nåt kul för de pengarna! OCH SOLEN SKINER!

"You eminate hope to me. You make me want to live, you give me strength to want to give." ("Ted's Ballad", A.C.T.)
Låter rätt kristet, faktiskt...
puss och hej

Inga kommentarer: