Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

måndag 3 november 2008

At last.


Så kom dagen. Jag sitter faktiskt här, i mitt rum i Växjö, framför datorn, och bloggar igen. Och larmet på polishuset går igen. Suck! ALLT är verkligen som vanligt! :) Förutom att Stockholm både gett tillbaka en Växjöbo och tagit en ny. Och förutom att Emil har glasögon och har börjat "fira" dagar som har med Frida att göra, dagar som ingen annan firar. I alla fall inte av samma orsaker, gissar jag!
Det var i alla fall skönt att komma tillbaka, träffa klasskompisarna, träffa en härligt mattepluggande Anna och återbesöka gamla Willys. Jag gick till och med så långt att jag drog fram vinterkängor, långkalsonger och vinterrock. Okej, jag är faktiskt sugen på ny årstid nu ska väl erkännas. Ikväll var det faktiskt riktigt mysigt ute! Dimma, sådan där härlig regn-dimma som smetar ut allt ljus och skapar härliga ringar runt alla lampor. Ungefär så här:

Nu är det ju så att jag är hungrig. Och hade tänkt baka bröd till frukosten imorgon. Men så är det ju också lite klasstjohejsan just nu i huset hundra meter neråt Stallvägen. Vad ska man göra och när och i vilken ordning? Mat först jallafall. Och sen får man nog knalla ner en sväng. Och sen ha brödbaket som ursäkt för att dra i vettig tid. Ja! Så gör vi!
Tack Växjö för att mitt liv fanns kvar där jag lämnade det.
----------------
Now playing: Gonzales - Paristocrats
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Steven Curtis Chapman - Not Home Yet
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Toto - After You've Gone
via FoxyTunes

Inga kommentarer: