Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

torsdag 13 november 2008

Paus i skapandet

Hej och hå! Skapandets låga brinner för första gången på länge mycket flitigt i vår lilla 37:a. Emil lånar mina mickar och håller på att spela in en av sina idéer han fått sedan han stämde om gitarren till någon superskum stämning som gav värsta sköna klangen! Det ryktas att det är kärlek inblandat i hans låtskrivande...
Själv sitter jag med Liquids nya skiva och jobbar på disco-låten jag åtog mig. Har nu skrotat temat från min gamla idé och satt ihop introt med temat från min chips-låt (Sour Chip-hop, den från skoluppgiften, som även ligger på min MySpace). Det funkar...tror jag. Man är ju alltid rädd att man är "blind" eftersom man hört allt så mycket och kanske bara är van vid hur det låter, men egentligen låter det inte bra! Behöver fortfarande något arpeggio-ljud innan allt drag igång för att man ska vara inne i tonarten så att alla melodier det börjar med inte bara ska vara förvirrande - men så bra kan jag inte Logic än. Det får vi väl fixa när vi sätter alla ljud sen, antar jag.
Kände bara att jag behövda pausa lite från skapandet. Jag är nog ingen sitta-sex-timmar-i-rad-person. Tröttnar lite om det inte finns saker att göra som det bara är att göra, som inte kräver jättekoncentration eller rent komponerande.
Gjorde faktiskt ost- och skinkpajen till middag, men orkade inte sätta igång med brödbak direkt där. Kanske tar det nu, efter en liten stunds skärm-hängande. Jag har faktiskt varit ordentlig innan middagen också, fixade extrajobb på lördag och hämtade MIDI-fil i GM-studion. Icke att förglömma: vi har fått i uppgift i ekonomin att läsa en biografi över någon vi gillar eller ser upp till eller bara är intresserade av, som har lyckats inom musikbranschen. Jag kollade lite bokhandlar på nätet efter vad som fanns och bestämde mig snart för Dave Grohl från Foo Fighters. Gick således till biblioteket och sökte men fann ingen, som väntat. Jag tog emellertid tag i det genom att helt enkelt gå och vara snäll och naiv i receptionen. Universitetsbibblan har nog några av Sveriges snällaste bibliotikarier! Innan jag visste ordet av var boken beställd (alltså, de skulle köpa in den, för mig!) och jag hade lånekort. Den kommer nästa vecka. Kalas.
Nu är det snack om att dra till GM här...kan bli spännande om man kan uppbåda den energi som man gärna vill ska gå åt där. Men först - kolla att allt är kirrat inför morgondagens hemresa till Jönnet.
adios!

----------------
Now playing: Toto - Drag Him to the Roof
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Coldplay - What If?
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Muse - Invincible
via FoxyTunes
----------------
Now playing: TobyMac - Burn For You
via FoxyTunes

Inga kommentarer: