Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag: r
Online nu:

torsdag 6 november 2008

Fria dagar

Dagarna blir faktiskt jobbigare ju mindre saker de innehåller, börjar jag tycka. Nu önskar jag ju inte att jag skulle jobba tio timmar om dagen, utan syftar mer på inplanerade händelser som helst skall vara av förnöjsamt slag. Som gårdagkvällen, då Linus 86B, Anna J och Frippe kom förbi och högg in på en kladdkaka mycket snitsigt gjord av Emil the Chef. Även denna dag har hittills gått i duktighetens tecken, precis som jag planerat. Tyvärr är det inte så roligt. Har handlat lite mjölk och diskmedel och schampo och så, och lagat en lika billig middag som igår (faktiskt likadan även till innehållet). Tyckt lite mer synd om min ekonomiska situation (och mina föräldrar som är världens bästa och snällaste men som får "dras med mig" som jag ibland känner) men beslutade mig senare för att gaska upp mig när Löwemo meddelade på ett betryggande sätt att han skulle fixa reseersättningen som jag inte fått från några gig i oktober. Kanske har jag råd att gå och klippa mig trots allt?
Men: VAR ska man klippa sig som student i Växjö? Har ju liksom inte lust att lägga, säg, uppemot 300 spänn på klippning.
Spelningen i Växjö på tisdag börjar kännas rätt okej, Den Ansvariga Damen ringde idag och gav mig besked om att mina önskemål om att slippa trängas med trumset på scen, och få projektor, både skulle tillgodoses. Rätt gött att ställa lite krav och få dem uppfyllda, som artist! hehe...
(ps. jag lyssnar på Loney Noir i ordning, jag glömde bara trycka på musik-knappen när I Am John spelades, och jag vill inte byta låt nu för jag är inne i ett stämningsfullt tillstånd.)

----------------
Now playing: Loney, Dear - Sinister In A State Of Hope
via FoxyTunes
----------------
Now playing: Loney, Dear - Saturday Waits
via FoxyTunes

Inga kommentarer: